Lees meer: werkzaamheden utrechtIn de laatste twee weekenden van maart (21/22 en 28/29 maart) wordt begonnen met de aanleg van twee nieuwe, extra sporen bij Utrecht. Om in de toekomst meer treinen van en naar Utrecht te kunnen laten rijden, werkt ProRail aan de spoorvernieuwing rond Centraal Station Utrecht.  Van 23 maart tot 13 juli 2015 moeten reizigers rekening houden met andere aankomst- en vertreksporen. Een aantal Intercity's tussen Den Haag - Utrecht, Rotterdam - Utrecht en Leiden - Utrecht rijdt met kortere treinen door de beperkte perronruimte op Utrecht Centraal. NS laat zoveel mogelijk dubbeldekkers rijden op deze trajecten. Reizigers in de spits moeten rekening houden met enkele drukkere Intercity's dan zij gewend zijn. 

.

Lees meer: station-utrecht-perron-bouwHet spoor rond Utrecht Centraal is van groot maatschappelijk en economisch belang voor de bereikbaarheid van heel Nederland. Om betrouwbare spoorverbindingen rond Utrecht te kunnen waarborgen investeert ProRail in samenwerking met NS, gemeente Utrecht en het ministerie van Infrastructuur en Milieu in de vernieuwing en uitbreiding van stations en het spoor in en rond Utrecht.

Lees meer: prorail-zwolleProRail onderhoudt het spoor, maar dat mag niet teveel vertraging veroorzaken. Zij bouwen stations terwijl het treinverkeer gewoon doorgaat. ProRail wil zoveel mogelijk treinen laten rijden, mét oog voor omwonenden van het spoor. En dat alles tegen de voor de belastingbetaler gunstigste prijs en hoogste kwaliteit. En het werk moet absoluut veilig gebeuren. Ook in communicatie. Als het goed gaat op het spoor, heeft niemand het over ProRail. Gaat het een keer mis dan belt ineens iedereen. En ’s avonds bellen en gebeld kunnen worden, hoort erbij.

Lees meer: schets-driebergen-zeistIn het hele land is ProRail bezig met een grootschalige stationsvernieuwing. Denk aan Delft, Utrecht en Arnhem. In maart starten de werkzaamheden bij Harderwijk. Volgend jaar is Driebergen-Zeist aan de beurt. Daar verdwijnen op termijn twee drukke overwegen en bouwen we een extra spoor. Het nieuwe station krijgt ook een grote ondergrondse fietsenstalling.

Lees meer: stationshal-bord-utrechtOm ruimte te scheppen voor meer treinen wordt het emplacement Utrecht vernieuwd, evenals sporen en perrons. Door de sporen meer in rechte banen te leggen, wordt een soepele doorstroming van meer treinen mogelijk gemaakt. De werkzaamheden zijn in 2017 afgerond: wat betekent dat reizigers ook in 2016 rekening moeten houden met gewijzigde vertreksporen, soms een bus in plaats van een trein of extra overstappen. Utrecht Centraal blijft bereikbaar per trein. Tegelijkertijd bouwen we verder aan de nieuwe OV-terminal Utrecht Centraal. Dit biedt in de toekomst veel meer reiscomfort voor gebruikers van zowel trein, tram als bus.

Copyright © 2018 Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates