Lees meer: spoorwegovergang harderwijk Weisteeg

Tussen Zwolle en Amersfoort zal ProRail 18 uur  aan de spoorwegovergangen werken. In die 18 uur gaan ze de storingsmelders op de tussenliggende overwegen vervangen voor een nieuw type. Het huidige systeem geeft wel aan dat er een storing is, maar bij twee of meer overwegen in storing is het niet altijd duidelijk waar de storing zich precies bevindt. Hierdoor moet de trein overwegen op het hele traject stapvoets benaderen. Bij het nieuwe systeem kunnen de storingen exact worden gedetecteert, waardoor de treinen tussen de verstoorde overwegen met normale snelheid kan rijden. 

.

Spoorbeheerder ProRail gaat de reizigerstromen op station Groningen acht weken lang meten via de mobiele telefoons van reizigers. Met deze gegevens worden de voorkeuren voor looproutes van reizigers zichtbaar. Het wordt gebruikt bij de plannen om het station te verbeteren. Plan is dat er extra treinverbindingen komen met een zo veilig en comfortabel mogelijke overstap.

.


Lees meer: Sprinter stopt bij Station Harderwijk ProRail feliciteert Nederland met tien nieuwe treinstations. Vanaf 9 december kunnen reizigers de trein pakken op zeven nieuwe stations op verschillende plekken in Nederland. Eerder dit jaar gingen drie nieuwe stations aan de MerwedeLingelijn, de spoorlijn tussen Dordrecht en Geldermalsen open.

.

Gladheid op het spoor wordt tijdens de herfst veroorzaakt doordat platgereden bladeren bij vochtig weer een spekgladde laag op de spoorstaven vormen. Naast bladeren kunnen ook roest, olie, luchtvervuiling en algen het spoor glad maken, vooral in combinatie met vochtigheid. Spoorwegen hebben hier wereldwijd last van. Om te voorkomen dat treinen bij het remmen en optrekken slippen en er daardoor schade aan wielen en rails ontstaat, passen machinisten hun snelheid aan bij gladde sporen. Ze remmen eerder en trekken voorzichtiger op.

.

Het goederenvervoer per spoor is van groot belang voor de achterlandverbindingen van de Nederlandse havens en daarmee voor de Nederlandse economie. Om de voorziene groei in vervoersvolumes per spoor te realiseren moet de geluidsoverlast worden teruggedrongen, met name door de inzet van geluidsarme treinen.

.
Copyright © 2018 Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates