Lees meer: grondradar prorail oranjewoud 4Net als huishoudens en bedrijven, hebben ook spoorvervoerders en treinreizigers soms hinder van schade aan kabels en leidingen veroorzaakt door werkzaamheden. Het gaat bij ProRail om elektriciteitskabels, maar ook die voor communicatie tussen seinen, wissels en de verkeersleiding. Er zijn de afgelopen decennia zo veel kabels bij het spoor geplaatst, dat het risico op schade bij werkzaamheden is gegroeid. Door ze exacter in kaart te brengen, wordt dat tegengegaan.

.

Lees meer: trein utrechtDe vernieuwing van Utrecht Centraal is onderdeel van de grootste stationsverbouwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Omdat het treinverkeer is toegenomen, zijn de huidige stations uit hun jasje gegroeid. Daarom maakt ProRail in samenwerking met NS op tal van stations meer ruimte en comfort voor reizigers, om de groei van het treinverkeer nu en in de toekomst te faciliteren. Er wordt daarnaast gebouwd aan ruimere traversen, langere perrons, liften, roltrappen, wachtruimtes, nieuw meubilair en fietsenstallingen. Op dit moment zijn er verschillende grote en kleine stations in verbouw zoals Amsterdam, Arnhem, Gouda, Delft, Den Haag, Rotterdam, Breda en Zwolle

.

Lees meer: dienstregeling - NS DRIS
Ruim 20 vervoerders zij goed voor 3,3 miljoen treinritten. Desondanks is de dienstregeling in 2014 is in grote mate vergelijkbaar met de huidige dienstregeling. Het aantal aangevraagde en toegewezen treinritten blijft volgend jaar op hetzelfde niveau. De verschillende goederenvervoerders zullen eveneens een vergelijkbaar aantal treinritten uitvoeren.

.

Lees meer: Grootschalige vernieuwing van het spoor tijdens zomerperiode

Komende zomerperiode vernieuwt ProRail door het hele land het spoor. Zo kunnen in de toekomst meer treinen rijden en neemt de kans op verstoringen af. Nieuwe stations worden afgebouwd en complete stukken spoor vernieuwd of verdubbeld. Een greep uit de werkzaamheden:

.

Lees meer: Samenwerking ProRail en TNO voor een innovatiever spoor

ProRail en TNO gaan kennis uitwisselen om het Nederlandse spoor verder te innoveren. Nieuwe technologie├źn om koperdiefstal te voorkomen, het verder vergroten van de tunnelveiligheid en effici├źnter onderhoud van het spoor staan op de lijst van onderwerpen. Ook wordt er gekeken naar verkeersmanagement op de weg voor veiligheid op overwegen.

.
Copyright © 2018 Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates