Lees meer: zwolle-spoortHet aantal reizigers dat van en naar station Zwolle reist zal naar verwachting flink stijgen komende jaren. Zeker omdat ook nog wordt geïnvesteerd in verbetering van spoorknooppunt Zwolle, wat zorgt voor betere aansluitingen, betrouwbaarder treinverkeer en meer treinen. Bovendien wordt de spoorzone rond het station verder ontwikkeld, zoals ook het stationsplein aan de zuidzijde.De nieuwe tunnel zal ruim zijn en beschikt over roltrappen.

Lees meer: spoorzone-edeDe aanbesteding voor de bouw van de twee onderdoorgangen in de westelijke Spoorzone Ede is afgerond. ProRail heeft het project formeel gegund aan BAM Civiel BV. In opdracht van het project Spoorzone wordt de auto-onderdoorgang aan de Hakselseweg en de fiets- en voetgangersonderdoorgang tussen de Kerkweg en de Zanderijweg gebouwd. In de zomer van 2015 wordt hiermee gestart, uiterlijk eind 2016 zullen de werkzaamheden afgerond zijn.

.

Lees meer: station-elst-1Reizigers krijgen bij station Elst extra beschutting door een nieuwe perronkap. Het wegverkeer krijgt twee nieuwe onderdoorgangen bij het station. ProRail heeft aannemer Mobilis hiervoor de opdracht gegund. Er is circa 8,5 miljoen euro mee gemoeid..

Lees meer: fietsflat-1

Met de komst van een architectonisch hoogstaande fietsflat, krijgen reizigers bij station Hengelo veel meer ruimte voor hun fiets. Het aantal stallingsplaatsen aan de voorzijde van het station wordt bijna verdubbeld. Planning is om de nieuwe fietsenstalling januari 2015 te openen.

.

Op donderdag 12 december stort ProRail de eerste ballaststenen in de spoortunnel van Delft voor de aanleg van het ondergrondse spoor. De stenen arriveren per schip via de Delftse Schie en worden gelost in de spoortunnel. Dit is een volgende belangrijke mijlpaal in de bouw van de spoortunnel waar in 2015 de eerste trein zal rijden..

Copyright © 2018 Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates