Lees meer: trein voorbijIn het Paasweekend werkt ProRail 81 uur aaneengesloten aan het spoor rond Utrecht Centraal. Het werk begint vrijdagavond 25 maart om 19.00 uur en eindigt dinsdagochtend 29 maart om 05.00 uur. Door deze werkzaamheden kunnen er veel minder treinen rijden van en naar Utrecht Centraal. NS adviseert reizigers om regelmatig de Reisplanner te checken zodat zij niet voor verrassingen komen te staan in het Paasweekend.
Lees meer: fietsenstalling bilthovenZaterdag 1 augustus hebben NS en ProRail de eerste fietsenstalling geopend met het nieuwe 'zelfservice-concept'. De fietsenstalling van station Bilthoven heeft een transparante entree en is volledig geautomatiseerd. De stalling is elke eerste 24 uur gratis.


Lees meer: stationshal utrechtUtrecht Centraal wordt vanaf 2016 de plek waar trein, bus en tram naadloos op elkaar aansluiten. Achter de schermen van het nieuwe deel van de stationshal Utrecht Centraal wordt nog hard gewerkt aan de hal met een oppervlakte van 12.000 vierkante meter. Op 31 juli is 5/6 van de nieuwe hal af. Erna wordt het laatste stuk van de hal gebouwd, zodat in 2016 de hele hal klaar is.

Lees meer: TDL utrecht nieuw 20152Na de brand in de oude verkeersleidingspost in 2010 was duidelijk dat de nieuwe post buiten het ontruimingsgebeid van Utrecht Centraal moest komen te liggen. Bij eventuele calamiteiten en ontruiming van het stationsgebied kan de post nu blijven functioneren en ondervindt het treinverkeer minder hinder. Bij de bouw van de nieuwe post is ook rekening gehouden met uitval van stroom: alle stroomvoorzieningen en ICT-systemen zijn dubbel uitgevoerd en mens en techniek zijn gescheiden. De impact van een verstoring of calamiteit blijft daardoor zo klein mogelijk. De post Utrecht is één van de dertien 'Seinposten'  in Nederland.  

Lees meer: Vervanging puntstuk wissel. Fotograaf Jos van ZettenOp maandag 20 april starten in Duitsland de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van een derde spoor in Duitsland tussen Zevenaar en Oberhausen. Met het derde spoor krijgt de Betuweroute een betere verbinding met Duitsland en kunnen er in de toekomst meer treinen van deze route gebruik maken. Het gaat om zeer omvangrijke werkzaamheden die maar liefst 7 jaar zullen gaan duren. Spoorbeheerders DB Netze en ProRail nodigen u graag uit voor een uitgebreide toelichting op woensdag 22 april in het informatiecentrum 'Ausbaustrecke Emmerich - Oberhausen' in Wesel.

Copyright © 2017 Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates