Lees meer: 500 starttienminutentreinMet acht intercity’s en zes sprinters per uur per richting kunnen reizigers met de ‘tienminutentrein’ van de NS, straks elke 5 minuten een trein nemen. De intensievere benutting van het spoor is nodig om de groeiende groep reizigers ook in de toekomst te kunnen bedienen. Per dienstregeling 2025 kunnen de extra treinen gaan rijden op het spoortraject Den Haag-Rotterdam.
Komend jaar investeert het ministerie van Infrastructuur en Milieu 6,2 miljard in infrastructuur, zodat die tot de beste ter wereld blijft horen. Er komt in 2018 268 kilometer aan nieuwe rijstroken bij en er wordt ingezet op de ontwikkeling van nieuwe technieken die kunnen bijdragen aan een snellere doorstroming van het verkeer. Met onder meer de inzet op innovaties voor schoner vervoer wordt uitvoer gegeven aan het klimaatakkoord van Parijs. Tussen Amsterdam, Utrecht en Eindhoven gaan bij de start van de nieuwe dienstregeling in december zes, in plaats van vier, intercity’s per uur rijden.
Lees meer: station utrecht spoorweg museum 2In december wordt de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal Station geopend. Aanleiding voor Het Spoorwegmuseum om zich te verdiepen in de historie van dit belangrijke spoorknooppunt. De tentoonstelling 'Utrecht Centraal' toont de ontwikkeling van het stationsgebied vanaf het eerste stationsgebouw in 1843 tot nu. De tentoonstelling krijgt een plek in een oude postwagon en gaat gepaard met de presentatie van een boek over Utrecht CS. De tentoonstelling opent 2 november a.s. en duurt t/m 5 februari 2017.
Lees meer: De inktpot openmonumentendagAltijd al een keer De Inktpot, – het hoofdkantoor van ProRail in Utrecht -, waarop een UFO lijkt te zijn geland, van binnen willen bekijken? Tijdens de Open Monumentendag op zaterdag 10 september kan dat, want dan opent ProRail de deuren van dit monumentale gebouw. ProRail-medewerkers leiden je met plezier rond. Luister naar de verhalen, beleef de historie en ontdek de details van dit iconische gebouw uit 1921. Je bent van harte welkom tussen 10–17 uur voor een rondleiding of een ‘doe-het-zelf’-tour.
Lees meer: Geen Dienst Station Harderwijk sNa 20.00 uur rijden geen treinen en bussen meer. Na de jaarwisseling zullen vanaf 1.00 ’s nachts de Nachttreinen gaan rijden. Op vrijdag 1 januari 2016 rijdt het openbaar vervoer in bijna heel Nederland als op een zondag. Bij enkele OV-bedrijven start de dienstregeling op Nieuwjaarsdag tussen 9:00 en 10:00 uur.  Plan je reis met NS.nl of 9292.nl
Lees meer: Station harderwijkIn de periode 2015 tot en met 2028 investeert staatssecretaris Dijksma bijna 11,1 miljard euro in spoor. Daarnaast heeft het ministerie miljarden uitgetrokken voor beheer en onderhoud van het spoor. Voor extra spoorprojecten is - ondanks beperkte financiële ruimte - tot 2028 167 miljoen euro beschikbaar. Zo trekt het ministerie 75 miljoen euro uit om de betrouwbaarheid op de grote spoorknooppunten aan te pakken en in 2018 meer treinen te laten rijden tussen Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
=Lees meer: werk aan het spoor juli augustus 2015 Veluwlijn Zwolle AmersfoortTijdens de tweede buitendienststelling van het spoor bij Harderwijk worden twee tunnels geplaatst. Er rijden eind juli tot begin augustus geen Intercity’s op het traject Zwolle – Amersfoort. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 tot 45 minuten. Plan uw reis, mogelijk dat u vanaf Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, Putten of Amersfoort Schothorst moet overstappen op NS-bussen.

Lees meer: Weisteeg werkzaamhedenOp dit moment verlopen de werkzaamheden bij de nieuwste fietstunnel in Harderwijk, zonder noemenswaardige vertraging. Als alle werkzaamheden volgens planning verlopen, dan zal de fietstunnel bij de Weisteeg medio augustus 2015 door de eerste fietsers gebruikt kunnen worden. Intussen wordt ook de nieuwe rotonde afgemaakt. De verwachting is dat bij aanvang van het nieuwe schooljaar de fietstunnel èn de rotonde geheel klaar zijn voor gebruik. 

ProRail onderhoudt het spoor, maar dat mag niet teveel vertraging veroorzaken. Zij bouwen stations terwijl het treinverkeer gewoon doorgaat. ProRail wil zoveel mogelijk treinen laten rijden, mét oog voor omwonenden van het spoor. En dat alles tegen de voor de belastingbetaler gunstigste prijs en hoogste kwaliteit. En het werk moet absoluut veilig gebeuren.

Copyright © 2018 Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates