Lees meer: VSE 2015Menig reiziger en omwonende van het Station wordt regelmatig geconfronteerd met de biologische lucht afkomstig van de eendenslachterij VSE. Het ziet er naar uit dat het sinds 1952 gevestigde bedrijf aan de Weiburglaan, zal verdwijnen uit Harderwijk. Op verschillende nieuwswebsites is te lezen dat de Vlees Slacht Eenden B.V is overgenomen door de Ermelose eendenslachterij Tomassen Duck-To BV.
De overname gaat op 1 september in. . . 
Lees meer: fietswrak harderwijk Station Binnenkort zal de gemeente Harderwijk weer fietswrakken gaan verwijderen op het station. Fietswrakken zijn fietsen die rijtechnisch in onvoldoende staat verkeren (kromgebogen wielen en dergelijke). Bovendien zijn deze fietsen al langere tijd niet meer gebruikt. Daardoor wordt onnodig stallingruimte ingenomen. Vorig jaar zijn op 14 december fietsen gemarkeerd die aan deze kenmerken voldoen. De schoonmaakactie zal vanaf donderdag 7 april plaats gaan vinden. Heeft u nog een fiets op het station staan die voldoet bovengenoemde kenmerken dan verzoeken wij u deze fiets zo spoedig mogelijk te verwijderen.

 

Lees meer: Fietsparkeren Station Harderwijk borden Fietsen in de vakken of worden verwijderdEen harde les voor eigenaars van fout geparkeerde fietsen bij Station Harderwijk. Reizigers worden verzocht hun fiets in de vakken (fietsrekken) te stallen. Hinderlijk en gevaarlijk geparkeerde fietsen worden verplaatst naar het ‘Depot verwijderde fietsen’, aan het einde van  P&R. Geen vrolijke stuurhangers maar een extra wandeling van ruim 100 meter als je fiets vanaf vrijdag 18 maart op een verkeerde plek staat. Voor deze datum staan de ‘weesfietsen’ in het achterste rek (zijde spoorlijn). Nog te bouwen fietsenstallingen, met zo’n 1.900 plekken, moeten chaos bij het nieuwe station voorkomen. In de binnenstad hebben ze meerdere oplossingen.

Sinds vorig jaar september wordt de server dagelijks aangevallen door hackers. Zij trachten via oa. DDos-aanvallen en Trojan Horses onze websites uit de lucht te halen.  Hierdoor was de website niet 24 uur / 7 dagen per week  beschikbaar en konden geen berichten worden geplaatst. Ondertussen is de beveiliging aangescherpt en herbouwen wij de websites.
Lees meer: fietsenstalling verthuistVanaf donderdag 11 februari moeten fietsen worden gestald bij het P&R terrein. Vanaf vrijdag 19 februari, 6.00 uur, sluit de tijdelijke fietsenstalling op de huidige locatie. De tijdelijke fietsenstalling op het P+R blijft in gebruik tot na de zomer 2016 als de nieuwe bebouwde fietsenstalling wordt opgeleverd.

Lees meer: oud station tekening harderwijk boekje

Omdat het huidige stationsgebouw gaat verdwijnen, ontstond het idee om het gebouw voor die tijd goed vast te leggen. Gemeente, ProRail en NS hebben daarom bureau Steenhuis en Meurs gevraagd een boekje op te stellen als afscheid en documentatie van het huidige stationsgebouw uit 1983. Ook het oude station uit 1863 komt aan bod, dat heeft immers 120 jaar lang het gezicht van het spoor in Harderwijk bepaald. 

Lees meer: werkzaamheden struiktterrijen graafmachine 2016 De bouwwerkzaamheden gaan, zonder noemenswaardige problemen, in volle vaart verder om de tunnel deze zomer open te stellen. Ondertussen is de gemeente bezig om een gedeelte van de Weiburglaan, de P&R route, klaar te maken voor het nieuwe station. Hiervoor heeft Harderwijk, ongeveer 1/3 van de Weiburglaan kaalgekapt. Het college heeft reeds goedkeurd dat een parkeerverbod zal worden ingesteld op de Beemd. En op het recent aangekochte, voormalige Struikterrein zal geen mooi park worden ontwikkeld. Het huidige recreatiegebied wordt nu, in een rap tempo, in opdracht van de gemeente Harderwijk, een (tijdelijke) parkeerplaats.
Lees meer: melkboer harderwijk 1971 SchoutenAfgelopen weken is er veel gebeurd rondom het station van Harderwijk. Ook bij de redactie van Station Harderwijk. Niet alleen het hacken van de website. De inspirator van deze website en facebookpagina, de melkboer, was bezig met zijn laatste rit. Hierdoor was het voor de redactie nauwelijks mogelijk om trouwe lezers, regelmatig van informatie tevoorzien. 

ProRail onderhoudt het spoor, maar dat mag niet teveel vertraging veroorzaken. Zij bouwen stations terwijl het treinverkeer gewoon doorgaat. ProRail wil zoveel mogelijk treinen laten rijden, mét oog voor omwonenden van het spoor. En dat alles tegen de voor de belastingbetaler gunstigste prijs en hoogste kwaliteit. En het werk moet absoluut veilig gebeuren.

Copyright © 2018 Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates